نرم افزار "آشکارسازی تغییرات اقلیمی"

از چندین سال قبل زنگ خطر تغییرات اقلیمی در ایران به صدا درآمده و نهادها و مراکز علمی کشور به شکل‌های جدی‌تری به فکر تحقیق در این زمینه پرداخته اند و نیاز است روش مشخص و استانداردی برای آشکارسازی افت و خیزهای اقلیمی رخ داده در مناطق  مختلف، با مقوله تغییرات اقلیمی ارائه گردد.

در همین راستا مدل ابداعی"آشکارسازی تغییرات اقلیمی کشور" در قالب نرم افزار طراحی شده است.

با این روش بومی شده که در آن رعایت حدی فراسنج های آب و هوائی جهان لحاظ شده است می توان  لزوم ضرورت تاب آوری و سازگاری با تغییر اقلیم (Climate Change Adaptation) را در مسیر تدوین سند برنامه توسعه پایدار کشور به مسئولین در یک نگاه ارائه نمود. 


 درباره نرم افزار:

نرم افزار "آشکارسازی تغییرات اقلیمی" در سال 1397 در سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان اردبیل توسط رسول همتی طراحی گردید.

در این نرم افزار 2 بخش مهم وجود دارد:

در بخش اول، با وارد کردن میانگین دما و بارش ماهیانه یک ایستگاه هواشناسی دلخواه، تغییرات اقلیمی رخداده در بازه زمانی ماهیانه و فصلی را می توانید برای آن ایستگاه بدست آورید.

در بخش دوم، تغییرات اقلیمی رخداده مراکز استان های کشور در سه دهه اخیر جهت استفاده آورده شده است

نحوه اجرا و استفاده از نرم افزار:

بعد از دریافت فایل (Irimo_Climate.zip) به حجم 10.7 مگابایت آن را UnZip کرده و از داخل پوشه باز شده، فایل Start.exe را اجرا نمائید.

تذکر:

1- بعضی از آنتی ویروس ها در دریافت نرم افزارها از اینترنت فایل های exe را پاک می کند پس اگر در پوشه باز شده فایل Start.exe را مشاهده ننمودید لازم است اول آنتی ویروس خود را غیرفعال کرده بعدا مبادرت به دانلود نرم افزار کنید.

2- برای اجرای این برنامه نیاز به برنامه Excel و Powerpiont می باشد.


(نمونه خروجی نرم افزار آشکارسازی تغییرات اقلیمی برای شهر مشهد)

نظرات 1 + ارسال نظر

سلام میخواستم بدونم شما نویسنده کتاب ازمون اخر هستید .چند ماه قبل نظری از شما دریافت کردم در رابطه با همکاری .اگه میتونید مارو یاری کنید .محسن رحیمی هستم ۰۹۰۱۰۷۷۹۲۰۵

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد